Mitt äventyr

2013-08-10
22:17:43

Tiden flyger iväg
2 månader har gått och 2 veckor återstår. Även om slutet kanske inte var idealt så redde den lilla fnurren på tråden ut sig på ett bra sätt hoppas jag, det får framtiden utvisa. Kan fortfarande inte förstå att jag varit här i 2 månader, dagarna flyter liksom in i varandra. Min syster, Johanna, frågade mig igår när vi skyade varför jag såg så trött ut på en bild. Jag kan rakt ut säga att det enda jag vet om den bilden är att det var en måndag. Fast nu kom jag ju förstås på mera, och också anledningen att jag ser trött ut The Valk igen, men hon frågade mig för ett dygn sedan så det är lite sent att komma på det nu.
På två månader har jag hunnit med mycket. Jag tror jag känner åtminstone hälften av alla ungdomar i Cong och har blivit en stammis på puben. Min brittiska accent har halvt flugit sin kos och ersatts av något som mera liknar en irlänsk accent. Kan faktiskt inte säga "Ireland" utan irlänsk accent längre. Igår fösökte jag febrilt komma under fund med hur man säger Irland med brittisk accent men det går bara inte! Allt som kommer ut är "Aarlnd"...
Jag har också lyckats dra en irländare vid näsan. Jag mötte honom första gången när jag just hade kommit hit men det var inte förrän för kanske två vecor sedan som vi träffades på nytt. Vi träffades på Lydon's och det kanske räcker som förklaring till att han inte mindes det lilla mötet. Hur som hellst så jobbar han på the Falconry School i Ashford så nu som då stöter vi på varandra på jobbet. Av någon anledning hade han fått för sig att jag var irländsk även om de flesta tjejer som jobbar i stallet är utlänningar. Han fick en riktig chock när det kom fram att jag är från Finland.
Dessutom har jag dygnat, jagat en skällande hund barfota över fälten, sett soluppgången fler än en gång innan jag somnat och slösat allt för mycket pengar! Ja mycket har jag hunnit med, och mer kommer jag hinna med ännu, det är ju två veckor kvar!
Kram//Alex

Kommentar:
#1: Ea

Låter jätteamazing, njut av sista tiden så ses vi sen!!

2013-08-11 @ 08:31:25
Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: