Mitt äventyr

2013-07-27
18:03:00

Regn och banoffee pie
Har haft en lugn och skön dag idag. David har varit ledig hela dagen så han har varit hemma och då har förstås barnen velat vara med sin pappa. Så jag har tvättat och städat lite men annars tagit det lugnt, bortsett från när jag fick springa och ta in tvätten då det helt plötsligt började ösa ned. Fick dessutom genomläst den första rella boken från pärm till pärm ÄNTLIGEN så nu har jag bara tre böcker kvar innan jag ska skriva i höst.
Jonathan höll till hos sin kusin Connor idag och när vi hämtade honom på eftermiddagen bjöd David oss på café. Te, kaffe och banoffee pie! Banoffee pie är en specialitet som är väldigt poppis här. Den bästa i byn finns på Hungrey Monk Cafédit vi var idag. Jag vet inte vad den innehåller annat än banan och vispgrädde men den är väldigt onyttig och väldigt god!
Igår kväll var alla vi Neale tjejer bjudna på middag hos Aobhin som också jobbar i stallet. Hennes hus är ENORMT (Johanna föreställdig Cullens hus i Twilight!!!) och byggt uppe på en klippa bredvid Lough Corrib så man har samma utsikt som från The Viewing Point dit vi ibland rider med kunderna. Maten var utsökt och sällskapet fantastiskt! Korv, hanburgare, revbensspjäll, kyckling, sallad... Vi var utsvulltna när vi kom så det fanns knappt något kvar när vi for, fast vi var ju också tio stycken som åt.
Efter middagen satt vi och pratade i flera timmar innan Aobhins pappa skjutsade oss in till Lydon's. Otroligt hur chill alla är med trafikregler här. Alla sju plus chaufför trängde vi in oss i hennes pappas jeep och körde iväg, fem i baksätet och tre i framsätet. Super kul hade vi tillsammans med Aobhin och hennes kusin Oisín hela kvällen i ett relativt tomt Lydon's även om det var fredagkväll. Bättre hade det varit om man bodde närmare byn men vad gör man...
 
Kram//Alex

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: