Mitt äventyr

2013-07-03
18:47:00

Sol, vind och vatten
Helt otroligt hurudant väder det är här ibland. I Finland hör det till ovanligheterna om solen skiner, himlen är full av moln och regnet öser ner. Här är det en del av vardagen. Det vanligaste regnet här är dock inte ösregn utan lätt regn som du knappt känner eller ser. Det känns lite som att gå genom dimma, men du ser vart du går.
Kan ni se regnet?
Förutom regnskurar har dagen varit ganska lugn. Jonathan är inskriven i en simskola så han var borta hela förmiddagen och när han kom tillbaka var det dags för Camerons tupplur så då hade jag återigen bara en vildbasare att se efter. Men den vildbasaren var så trött efter simningen att han slumra till några timmar senare så jag fick en kort paus på nån halvtimme.
I morgon jobbar jag i stallet, vädret kommer troligen inte vara medgörligt men det kan bli en intressant dag i alla fall. De flesta turister som kommer för att rida är nämligen amerikaner och ni vet väl vad det är för dag i morgon... Jo det är den 4 juli, fourth of july, USA:s självständighetsdag. Jag har ingen aning om ifall vi är fullbokade eller har en lugn dag framför i morgon men det lär jag väl få reda på, och kanske ni med...
 
Kram//Lexie

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: