Mitt äventyr

2013-07-17
14:14:00

Walking with dinosaurs?
Vi har haft en härlig vecka här när det gäller vädret! På flera år har de inte haft en sommar som varit så här varm. För några dagar sedan hörde jag Tom säga att det ska bli 40 dagar utan regn, ta i trä, och andra säger att det inte ska regna igen förrän i augusti. Jag vet inte vad jag ska tro men njuter det gör jag, alla de dagar jag inte jobbar i stallet... Med full sol och 27 grader i skuggan skulle man inte precis vilja ha på sig läderstövlar, svarta ridbyxor och en marinblå pikétröja!
I måndags var det dock lite svalare = ingen sol men fortfarande över 20 grader varmt och eftersom det var min lediga dag passade jag på styra kosan ner till Galway för att shoppa lite. Vad jag inte var beredd på var att hitta dinosaurier, trollkarlar och jonglerande enhjulingscyklister på gågatan!
Det var Galway Arts Festival som jag stötte på. Den pågår hela veckan och är en enorm grej med "good crack" som irländarna skulle säga. Tyvärr hade jag totalt glömt bort att den skulle börja på måndag så jag styrde genast kosan till affärerna och stötte på dinosaurierna först en timme innan bussen hem (och det går bara en buss tillbaka till Cong på måndagar så missar man den är det verkligt illa) men försökte ändå insupa så mycket konst som möjligt på den lilla stund jag hade.
De var som stvå stora robotar som hade ljud för sig. Alla småbarn var facinerade av dem och de sprutade rök på publiken.
Den här mannen kunde lika gärna ha kunnat vara en stå-upp komiker! "I'm glad to take what ever you want to give me after the show... Just fold it in half will you?"
Den här hunden är helt och hållet gjord av sand! Kan knappt tro det själv. Trodde först det var en riktig hund.
Bredvid kyrkan hade folk ställt upp stånd så att det blev en liten marknad av handarbeten. Stod länge och helade och välade om jag skulle köpa något eller inte men blev avbruten av min telefon som påminnde om att bussen snart skulle åka iväg utan mej!
Jag hann bara se en liten snutt av hennes show men det lilla jag såg var otroligt bra...
 
Kram//Lexie

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: