Mitt äventyr

2013-05-22
21:14:00

Me vs. my bag
Tjena hallå! Idag bestämde jag mig för att göra ett nytt försök att packa min väska när vi nu ändå fick ledigt från provet vi skulle ha haft idag. Mitt senaste försök gick ju inte något vidare. Det hela slutade med att jag gav upp och har haft två, översvämmade resväskor liggande på mitt golv de senaste dagarna. Ni som vet hur mitt rum ser ut kan kanske föreställa er hur mycket golvyta jag har haft att gå på, för er andra kan jag berätta att det möjligen var en kvadratmeter om jag hade tur.
Så idag försökte jag mig på den gamla hederliga list-tekninken och jag måste säga att jag är riktigt nöjd! Att göra listor på vad jag ska packa med mig på resor var något av det roligaste jag visste när jag var liten. Det kunde hända att jag när jag sist och slutligen packade hade tre listor istället för en, och alla såg likadana ut!
Idag har jag dock lyckats hålla mig till en och resultatet var faktiskt så bra att jag till och med fick fast dragkedja efter lite övertygande med mitt knä involverat och den stora väskan jag ska skicka som bagage vägde bara 16,8 kg! Men vår våg lever i sin egen lilla värld så den går inte alltid att lita på...
Att packa handbagage var faktiskt värre. Det är så otroligt svårt att hålla sig inom viktgränsen! Om någon har några tips tar jag gärna emot... :)
Men packning blir ingenting utan musik vare sig med eller utan lista och idag snubblade jag över en riktigt härlig playlist och spelat på replay. Några smakprov, endjoy!
 
Kram//Lexie
 

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: