Mitt äventyr

2013-08-07
23:45:00

Change of plans
Tja, mycket har hänt sedan sist... En hel del både bra och dåliga saker. Det mest underliga är mitt jobb. Förra veckan fick jag ur tomma intet veta att Cameron sa börja hos en barnvakt och Marys syster som nu har kommit hem från Dubai ska ta hand om Jonathan från och med nästa måndag... Så kort sagt ville hon att jag skulle åka hem redan den här veckan fast det var överenskommet att jag skulle stanna till den 23:e augusti. Och det här sade hon åt mig på torsdag kväll efter att jag legat hemma med feber i två dagar.
Det hela kom som en överraskning för mig och jag var inte över huvudtaget beredd att åka hem så fort, alltså frågade jag om jag inte kunde få jobba i stallet i stället de sista veckorna. Först fick jag ett blankt nej till svar men på fredag eftermiddag när Mary kom hem för att hämta Jonathan sa hon att hon hade goda nyheter. Tim vill gärna att jag jobbar i stallet de sista veckorna så om några dagar flyttar jag 200 meter närmare Cong! Han kommer nämligen få ett ledigt rum eftersom Karen åker hem i morgon efter att ha jobbat här i 5 månader. Hon slutade redan på söndag men har turistat här omkring med sin familj i några dagar innan det bär av hem till Danmark.
Så vilken dag som helst nu kommer jag släpa över mitt pick och pack till grannen och försöka göra mig hemmastadd där de sista veckorna.
 
Kram//Alex

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: