Mitt äventyr

2013-08-22
18:57:04

"Nästan" räknas bara i Kronoby
Så idag skulle jag väldigt gärna ha befunnit mig just där! Har packat och packat och bytt plats och vänt och vridit på mitt bagage i 6 timmar nu innan jag äntligen har lyckats komma överens med SAS viktbegränsningar. Nippa nappa är nog det bästa sättet att beskriva resultatet. Handbagaget väger 8,13 kg och bagaget väger 22,84 kg, gränserna är 8 kg och 23 kg. Börjar de moitta om handbagage får jag bara lov att ta på mig en extra tröja eller två, för nu får det vara nog packat för idag!
Hade tänkt att gårdagen skulle vara min sista kväll på Lydon's men Paulas bror kommer idag så de kommer plocka upp mig ikväll så jag får träffa honom innan jag far. Det är så svårt att föreställa sig att jag måste säga hejdå till alla här. Det känns så overkligt. Mina kompisar har blivit en del av min vardag och jag kan inte föreställa mig hur det kommer bli när jag kommer hem. Det kommer ta flera veckor innan jag är tillbaka i rutinen och börjar tänka på svenska igen. Som tur är har jag bar tre lektioner på måndagen när skolan börjar för mig och en av dem är engelska, kan föreställa mig att det kommer kännas som att komma till himlen då jag får prata engelska igen efter en lång dag men vad vet jag.
Elli sa igår att det tog en månad för henne att komma in i rutinen igen och få tillbaka finskan efter att hon hade arbetat på en farm i USA. Så det är väl vad jag har att se fram emot. En sak är i alla fall säker... Jag kommer aldrig glömma engelskan, och det kommer krävas en enorm ansträngning om jag vill kunna säga "Ireland" utan irländsk accent, likaså "car" och "party".
The view from my window
 

Kram//Alex
 

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: