Mitt äventyr

2013-06-12
14:49:50

Lite lugn och ro
Nu har äntligen en chans att varva ner en stund innan lillpojken vaknar och Jonathan kommer hem från playschool. Ungefär mellan ett och tre varje dag kommer jag ha det lite lugnare ännu i juni innan Jonathans playschool slutar för året. Sedan kommer han vara hemma hela dagarna så då har jag bara kvällarna för mig själv.
Idag har Mary varit hemma med mig och pojkarna. Vi tog en vända int till Ballinrobe för att handla och samtidigt såg Mary till att skaffa mig ett irländskt nummer så att jag kan ringa lite billigare här. Men jag har fortfarande bara en telefon och nu har den det irländska simkortet i sig. Så ring int på mitt finska nummer, fö då svarar ja inte ;P
För ovanlighetens skull har vi faktiskt fint väder idag! Solen skiner och om jag inte skulle ha en så förbaiskad snuva skulle jag ha tagit på mig shorts idag. Men icke sa Nicke! Har sprungit med långbyxor och huppari för säkerhets skull så att jag inte ska bli sjukare än jag redan är. Eftersom det är sol passade jag på att ta några foton av var jag kommer spendera sommaren.
Såhär ser huset ut. Man ser det inte från vägen vilket betyder att det är ganska lungt och skönt här. Fönstret på första våningen till höger är mitt.
Mitt städiga rum 'kröhöm' Byrån var sönder redan så de ända lådorna som går att använda är de två översta. Men om man skjuter in dem går de i baklås och man får klara sig utan kläderna man stoppade in dit :/
Imorgon är det äntligen dags för mig att jobba i stallet hela dagen! Pratade med Mary idag och fick veta att jag kommer jobba där två dagar i veckan, antagligen torsdag och söndag eller torsdag och måndag. Om jag jobbar trosdag söndag betyder det att jag kommer vara ledig på måndagen och tvärt om. Ronja jobbar också söndagar i stallet så då blir det riktigt kul!
Jag har redan sett stallet men bara varit på snabb visit. Träffade Tim, Marys pappa och ägaren till Ashford Equestrian Center, som hastigast idag och igår men hann inte så mycket mer då vi hade barnen med oss. Förhoppningsvis lär jag känna alla bättre i morgon.
Ikväll ska jag och Ronja ta en cykeltur in till byn och se os omkring. Ska föröka ta några foton på hur det ser ut här då... Det jag kan säga är att ALLT ÄR GRÖNT!
 
Kram//Lexie

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: