Mitt äventyr

2014-08-21
09:58:16

Back on the road

Så var det dags igen. Dags att säga bye bye till mitt kära Irland. Jag vet inte vad det är men något med det här landet får mig att känna mig som hemma. Kanske är det människorna, kanske är det omgivingen eller kanske är det det faktum att jag aldrig riktigt haft någon hemlängtan här. Min sista dag gick åt till shopping i Galway. Jag kände mig och såg säkert också ut som en zombie igår. Och som ni kanske kan gissa är det svårt att blogga då.

På kvällen tog vi en sista sväng till Lydon’s, inte kunde jag ju åka hem utan en sista slurk av min kära Bulmers. Vi har det i Finland, fast där heter det Magners, men det kommer inte ens i närheten av the real deal. Kvällen blev som irländarna skulle säga riktigt ”good craic”. Det ena kända ansiktet efter det andra dök upp under kvällen och jag hade riktigt roligt.

Men nu är det slut på det roliga. Hemresan kommer vara mycket tuffare än resan hit. Nu har jag klarat den första etappen: att ta mig från Cong till Galway och min kära vän GoBus som ska ta mig till flygplatsen, förhoppningsvis utan strul den här gången.

Även om jag startar tidigt kommer det ändå dröja tills fredagens sida av natten innan jag får sjunka ihop i min egen säng. Det är det värsta med att resa, det tar så himla lång tid!

//Lexie


Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: