Mitt äventyr

2014-08-18
11:55:00

Turista i Cong
Ibland är man bara tvungen att fjantta till sig lite. Efter stallet igår gick vi en sväng i trädgårdarna i Ashford och bestämde oss sedan för att äta middag i Cong. Men först såg vi till att vi var riktiga turister. Egentligen borde man väl inte fjantta sig för mycket, Elli bor ju här och jag kommer helt säkert komma tillbaka hit, men ibland får man vara lite knäpp.
The Quiet Man house, huset var med i filmen med samma namn från 1951. Men vi kallar stället "the Farm Yard"
Jag måste ju skryta med att jag varit där kändisar varit. Scener i serien Reign filmades i denna Secret Garden.
Och Congs nyaste inslag, the Quiet Man Statue som föreställer John Wayen and Shannon O'Hare, skådespelarna som spelade huvudrollerna i filmen.
Jag slömde ställa mig mitt emellan Co. Galway och Co Mayo men jag har fortfaraden tid på mig. Den bilden kommer, don't you worry!
 
//Lexie
Taggar: Ashford Castle, Cong, The Quiet Man;

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: