Mitt äventyr

2014-08-19
19:55:49

Take the Sky road
Att turista är ju tungt! Idag har vi kört runt Connemara och besökt Kylemore Abbey och jag är helt slut! Därför blir det ingen lång utläggning idag. Vi stannade ett tag i Clifden där man varje år ordnar hästauktioner för Connemara ponnyer, åt lunch där och körde sedan vidare längs the Sky Road och vyn var förstås fantastisk med bergen på ena sidan och Atlanten på den andra. Påväg hem stannade vi vid Kylemore Abbey, ett gammalt slott som nu är ett katolskt kloster mitt ute i Connemara bergen. Nu lämnar jag er med blider, för det sägs ju att de säger mer än tusen ord...
Så här ser i stort sett alla irländska städer ut; gammla kyrkor och låga hus i regnbågens alla färger.
 Min ljuvliga lunch: Rökt lax med potatispankaka, sallad och crème fraîche.
 Connemara
 
Kylemore abbey
//Lexie

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: