Mitt äventyr

2014-10-10
21:58:41

The Parting Glass
För några dagar sedan gjorde jag en överraskande upptäckt. När jag i lugn och ro varvade ner en kväll med min Spotify-lista snurrande i bakgrunden slog det mig att jag aldrig hört låten som spelades förr, och ändå fanns den med på min lista! (?) Ni kan tro att jag blev lite förvirrad...
Men ingen panik, det var inget spöke som spelat mig ett spratt, bara ett spår som innehöll två låtar. Den nyhittade låten var ljuvlig och efter lite research visade det sig förstås att det var en gammal irländsk folksång. Ljuvlig är den och jag satte den på repeat så att den spelade resten av kvällen.
Ladys and gents, with no further adue, den härligaste låten jag känner till just nu...
 
 
 
Kram, Lexie
Taggar: Irland, Musik;

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: