Mitt äventyr

2014-10-10
21:59:06

Good bye for now...
Det blev ett något abrupt slut på mitt äventyr den här gången. När jag väl tagit mig hela vägen hem till Åbo hände allt på en gång. Något jetleged började jag packa flyttlådorna som jag på måndagen lastade i bilen och skumpade iväg med till Karis. Där flyttade jag in på Västra Nylands folkskolas internat och började studera på deras modelinje.
Fortfarande svävande på små rosa moln efter min ljuva minisemester på Irland slungades jag in i verkligheten med huvudet först. Nu spenderar jag dagarna i modeklassen som för övrigt fått öknamnet akvariet tillsammans med 11 andra modeintresserade ungdomar.
Jag måste medge att jag fick en liten klump i halsen när jag hörde att linjen för språk och turism skulle åka till Dublin i slutet av året. Jag får ta till hela min själv disciplin för att inte böna och be dem att få åka med. Lite värdighet måste jag ju försöka ha, när jag nu blev elevrådets ordförande och allt. Men visst kommer det att svida på våren när mina kompisar styr kosan mot min gröna lilla ö utan mig.
Jag kan ju trösta mig med att jag åter igen fått uppleva något jag aldrig kommer glömma, och att min gröna lilla ö finns kvar nästa gång jag känner för en dos av den irländska gästvänligheten. Nu är det dags att säga "Tjilevippen!" för den här gången, men det kommer alltid en näst...
 
Love, Alex
 
 

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: