Mitt äventyr

2014-08-16
20:17:00

Tillbaka i sadeln igen
Idag fick jag för första gången träffa Frank, Ellis 9-åriga fullblodsvalack, och arbetade en stund med honom i hagen. Han är verkligen en ljuvlig häst och för 1000€ ett verkligt fynd! Lite oerfaren och hoppsig är han, men efter vad Elli har berättat för mig om hans tidigare ägare är jag inte förvånad, och han är ju faktiskt ett fullblod korssat med en Irish Sporthorse.
Jag kan inte säga att det var en dans på rosor att rida honom. Han är väldigt kännslig och lite skraj. Dessutom var ju jag lika ny för honom som han var för mig. Men efter en stund kom vi överens. Han är väldigt känslig för skänkeln och vill inte gärna böja sig när man rider i vänster varv, men allt det kan bara tidens tand och träning rå på. Det finns mycket kvar att lära honom och mycket man kan lära sig av honom.
Det var en riktig workout att rida honom och härligt att sitta i sadeln igen. Senast jag red var faktiskt förra året innan jag åkte hem. Lite ringrostig var jag, det måste jag medge, men Elli sa att det såg bra ut och hon tyckte det var roligt att se någon annan rida Frank också.
JAg har bara varit tillbaka tre dagar och ändå känner jag mig lika hemma som för ett år sedan. Vänster trafiken känns självklar och språket kommer sakta men säkert av sig själv utan att jag behöver anstränga mig allt för mycket. Ikväll står "bar hopping" på agendan, då vi ska ta oss an #AroundTheMask fiffigt eller hur? det var jag som kom på det! en rutt som går runt hela Lough Mask. Planen är att börja på The Pyramid i The Neale och sedan köra runt sjön och sluta i Ballinrobe på the Valk. It is Saturday after all. Vi får väl se om vi lyckas...
 
//Lexie
 

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: