Mitt äventyr

2015-02-16
23:11:00

Nu är den äntligen här
Aaaa! Hur länge har jag inte väntat på det här? Det är ungefär ett halvår sedan jag fick nys om Nora Roberts senaste trilogi The Cousins O'Dwyer som utspelar sig på, iiiiip, Ashford Castle.Planen var ju att köpa den under min senaste resa till Irland, men alla bokaffärer skulle ha minst 15€ för den. Vad är det för vits att betala 15€ när man vet att den kostar 11,90€ hemma? Väntan har varit lång men för några dagar sedan höll jag den äntligen i min hand och jag har redan slukat 98 av de 398 sidorna. 
Det är något av en trip down memory lane att läsa om slottet, stallet och skogen. Samtidigt som jag förstår att allt är fiktivt försöker jag placera händelserna på en specifik plats eller dra paralleller till verkligheten. Det är härligt men jobbigt på samma gång. En sak är i alla fall säker, Apollo är med. När huvudpersonen för första gången kommer till stallet står det en fuxfärgad häst i en av ute boxarna som uppför sig precis som Apollo. Det kan till och med hända att vår lilla ko har fått en hov med i spelet, men det vet jag inte säkert ännu.
 
//Lexie
Taggar: Ashford Castle, Ashford Equestrian Center, Cong, Dark Witch, Nora Roberts, böcker, häst, jobb, resa, ridning, stallet;

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: