Mitt äventyr

2013-08-08
23:34:18

Jag ser grönt
På grund av vädret, och det faktum att sallet saknar luftkonditionering, får en del av ponnyerna gå ute under nätterna. Närmare bestämt Spruce, Willow, Aladdin och Biscuit skulle spendera natten utomhus. Och det gjorde de också. Men en dag när vi kom ner till stallet fick vi alla en överraskning. Grindarna var öppna och utanför Brambles box stod Spruce och inspekterade det nya sällskapet. Jag hade sett en skymp av mellan träden när vi svängde upp mot stallet men min första tanke var "Vem har släppt ut Bramble? Inte är väl hon så där liten?" (Spruce är en Conemara ponny medan Bramble är en Irish Draught).
Än idag har vi ingen aning om hur det kommer sig att han tog sig ut ur hagen, vandrade upp still stallet ca 200 m längs en asfalterad väg och lyckades öppna en grind som borde vara låst med kedja och hänglås. Men sedan dess får utbrytarkungen helt enkelt fogligt spendera natten i stallet istället medan de andra mumsar i sig gräs i hagen. Så går det när man ger sig ut på äventyr...
Biscuit och utbrytar kungen innan han lyckades smita.
 Aladdin, den Irländska Coben som tror han är en ko
 Willow
Kram//Alex

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: