Mitt äventyr

2013-07-29
23:49:00

No plan
Idag har varit det perfekta exemplet på att man aldrig ska planera utan bara ta dagen som den kommer. Jag var alltså ledig idag men hade ingen aning om vad jag skulle hitta på. Hade ingen lust att börja åka långa vägar ut till någon turist attraktion och jag ville absolut inte spendera dagen hemma.
Dagen började inget vidare. Hade tänkt ta cykeln ner till Cong men när jag gick ut till garaget var det tomt på fungerande cyklar och inte fanns det några bak i paketbilen heller. Så jag fick helt enkelt ta och trava iväg med mina apostlahästar ner mot Ashford och stallet där David förvarar cyklarna som han hyr ut åt kunder.
Då vände min tur. Jag stötte på Bridget som faktiskt var påväg ner till sallet och fick sitta på med henne ner dit, fick tag på en cykel och trampade iväg mot byn. Efter att ha druckit en tekopp utanför Spar stötte jag på Aurora nere vid den gamla kyrkan och och ett tu tre hade två timmar gått. Cami anslöt sig och några timmar senare hamnade vi underligt nog utanför Lydon's med Colin och Killian.
Så efter några omgångar biljard var det dock dags att sätta sig på cykeln och trampa iväg hemåt där en väldigt starkt kryddad curry väntade. I det stora hela har jag alltså haft en riktigt lyckad dag även om den inte började så bra. Borde jag dessutom tillägga att det fina vädret håller i sig!?!

Min kamera blev hijacked idag så jag har en hel del foton! Ska se om jag orkar gå igenom dem imorgon...
Kram//Alex

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: