Mitt äventyr

2013-06-18
00:01:37

Funny fact
Ganska intressant hur människor förändras beroende på var de är... Hemma kallar de flesta av mina kompisar mig Lexie, min familj och mina släktingar kallar mig Alexandra och så används förstås Wärn. Det är flera år sedan jag har kallats något annat. Inte sedan lågstadiet.
När jag kom hit frågade Mary mig vad jag ville bli kallad, om jag hade något smeknamn eller om jag vill bli kallad Alexandra. För mig är det ingen skillnad, vilket jag också sa till dem. Det är va jag har sagt åt alla som frågat.
På något sätt har namnet ändå helt enkelt tappat sin andra halva så de flesta jag känner här kallar mig Alex. Mig gör det ingenting, jag lystrar till allt som liknar mitt namn (hjälp det låter som en hund) men när jag kommer hem kommer det åter igen bli en omställning att börja kallas Lexie igen. Märkliga saker.
Lite roligt är det ändå att det i min borttappade klassring från Sirkkala faktiskt stod Alex. Jag helade och velade mellan Lexie eller Alex och till slut frågade jag Sanny som sa att jag skulle sätta Alex. Tänk om jag inte hade tappat bort den nu. Då skulle det faktiskt vara mitt smeknamn som står i ringen...
Flum flum som vanligt men ni förstår vad jag menar. Det vara bara en liten funny fact som jag kom att tänka på. Hursom hellst kommer jag att ha Alex inpräntat i hjärnan när jag kommer hem
Flygbild på Danmark från Dublin-flyget. Har fler blider men de sitter fast på telefonen... Det blir en fotobomb när jag får adaptern!
Kram//Lexie

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: