Mitt äventyr

2013-06-15
19:15:23

It's official
Det kom som en överraskning i morse när fick en dag till i stallet idag. Fick dessutom höra det av Jonathan i formen "Mummy asked if you wanna.. if you wanna... to the stables today?", hade dragit mig lite extra eftersom jag trodde jag skulle vara hemma med barnen idag så det blev ganska brått på slutet. Men sedan fick jag känna mig väldigt officiell när jag efter halva dagen fick byta om till min "uniform". Så såhär kommer jag se ut resten av sommaren. Men möjligen en aning piggare (tog bilden när jag kom hem)...
Med denhär farten kommer jag dessutom att få "bondbränno" eftersom det ALLTID är soligt när jag är i stallet!
Alla employees bär mörkblåa piké tröjor eller fleecer med ridcentrets logga på jobbet. Det var faktiskt en otrolig skillnad mellan att ha vanliga kläder på sig och bära loggan. Man känner liksom på sig att man måste uppföra sig på ett annat sätt eftersom man genast associeras med centret. Det var ändå jätte härligt att rida iväg på Aladdin idag och veta att mänskorna man mötte genast skulle se att jag inte var ännu en turist som betalat flera tiotals euro för en skrittur i slottsparken, utan en verklig ryttare som kans sin sak.
Kändes super när ett par ute på promenad frågade om de gick åt rätt håll för att komma till slottet och de litade på att jag visste vad jag talade om nnär jag svarade. Så min nya bästa budy och jag kommer säkert jag kommer säkert ha mycket kul ihop i sommar.
 
Annars var det inte så mycket i farten idag. Vi hade några kunder men dagen gick egentligen mest ut på att motionera hästar för mig. Råkade förståss ut för de två trögaste hästarna, Guiness och Aladdin, och glömde spöt när jag motionerade Guiness så det blev ordentlig skogsmulle hack den gången. Aladdin hade lite mer fart på men nog hamnade man på efterkälken allt när Karen red fullblodet Zara framför en. Har försökt fota så mycket som möjligt men jag kan ju inte precis springa omkring med kameran i högsta hugg när jag jobbar, så på grund av adapterbrist får bilderna vänta.
Nu ska jag äta kvällsmat och senare i kväll ska hela gänget med hästjejer palla oss iväg till Ballenrobe under kvällen. Igår var vi en vända till puben inne i Congoch jag träffade en del av de andra tjejernas kompisar. Som de flesta säkert förväntar sig så var alla jätte trevliga, vad som förvånade mig var att de flesta av ungdomarna jobbade på Ashford Castle. Många var dessutom utlänningar, träffade både fransmän, polacker och tyskar igår.
Har som vanligt ingen aning om vad som händer imorgon men mycket sömn står i alla fall på tapeten för min del eftersom det är min första lediga dag! Får se vad jag och Ronja ska hitta på då...
 
Kram//Lexie
Taggar: häst, jobb, stallet;

Kommentar:
#1: I.

Nice official dress!

Svar: Thanks!
Lexie

2013-06-15 @ 21:24:07
Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: