Mitt äventyr

2013-05-30
16:38:02

"E de nån bekant eller..?"
Många har frågat mig hur jag egentligen fick jobbet på Ireland. När jag först berättar om det antar de flesta att det är antingen en familjebekant, via någon kontakt eller att det är en finsk familj som vill ha en finsk au pair till sina barn... Men jag kan berätta att inget av dessa alternativ stämmer med verkligheten. Sanningen är att jag inte har den blekaste aning om vem dessa människor är som jag ska spendera sommaren hos. Hela alltihopa skulle lika gärna kunna vara lurendrejeri for all I know. Men lite tillit är man ju tvungen att ha så jag har övertalat mig själv att helt enlkelt stänga ut alla tankat på kidnappning och bara hoppas på det bästa.
Men hur jag då fått jobbet? Jo jag har ett litet tips för alla häst intresserade där ute; lägg upp en profil på YardandGroom så får ni kanske jobb utan att ens behöva sända iväg en ansökan! Det gjorde jag och nu åker jag snart till Ireland.
YardandGroom är en sida för hästinresserade som också vill jobba med hästar. Där kan man lägga upp en profil som arbetsökande och skriva om sina erfarenheter, önskningar gällande vad man vill ha för jobb och vilka länder man vill jobba i. Sedan kan vilken arbetsgivare som hellst gå in, se din profil och maila dig om de vill att du ska komma och jobba för dem. Det var vad som hände mig i februari, från ingenstans kom erbjudandet om att jobba på Ireland och det kan man ju inte tacka nej till! :D
...och så en otroligt gammal bild på mig och Reilu från VÖRK 2008.
 
Kram//Lexie

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: