Mitt äventyr

2013-05-20
17:30:00

Ireland here I come!

Nu för tiden hör det ju nästan till att man startar en blogg eller något liknande när man ska åka utomlands en längre tid, så varför bryta traditionen. Som några kanske gissar genom rubriken bär det av till Irland i sommar! När jag i februari fick beskedet att jag verkligen fått jobb på där i sommar hoppade jag bokstavligen jämfota av glädje och kunde inte sluta le.

Jag skall åka till familjen Clesham som bor i en liten by vid namn Cong på västra Irland. Där ska jag vara au pair åt familjens 4-åriga lillkille Jonathan och dessutom jobba i deras stall som hästskötare. Stallet, Ashford Equestrian Center, är ett familjeföretag som både ordnar turridningar för turister och lektioner som på en vanlig ridskola. Så troligen kommer jag att få göra både det ena och det andra i sommar.

Om tre veckor sitter jag förhoppningsvis på flyget till Dublin. Let the countdown begin!

Ashford Castle och någonstans i närheten ligger stallet!


Kram//Lexie

Taggar: jobb, plats, stallet, stället;

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: