Mitt äventyr

2013-09-01
19:31:51

Carry me home tonight
Nu har jag varit tillbaka i den vanliga rutinen i ungefär en vecka och det kan inte beskrivas på något annat sätt än konstigt. Det känns som om tiden har smygit sig fram i snigelfart och mitt huvud har varit halvt hemma och halvt i Cong med mina vänner där. Konstigt är det att jag vet att för dem har tiden gått i ett huj och för mig känns det som evigheter sedan flygplanshjulen lämnade irländsk mark och tog mig hem till Finland, fast det var bara för knapt en vecka sedan som jag spelade mitt sista game of pool på Lydon's.
 Och gamla vanor sitter i här hemma också. Har varit ut och kört bil ett par gånger sedan jag kom hem och ibland får jag nog verkligen tänka efter vart det är jag svänger. Efter den här sommaren känns det nämligen inte längre fel att köra på vänster sida om vägen... Ooops!
Fick mig en tankeställare igår när jag agerade chaffis, var lite trött när jag skulle köra hemåt och därför tog det som en självklarhet att jag var påväg till den vänstra sidan när jag svängde ut på vägen! Som tur var var det en gråds väg och klockan var tre på natten så ingen skada skedd...
Det är nog skönt att vara hemma igen. Men det är oundvikligt att inte sakna människorna du spenderat nästan tre månader med. Tre månader som dessutom varit några av de bästa månaderna i ditt liv hittills! Jag får fortfarande vänförfrågningar av människor jag träffade där vilket får mig att i alla fall inte känna mig bortglömd. Jag kommer heller aldrig glömma min sommar av galenskaper i Irlands hjärta. Hädan efter kommer melodin "Born and raised in Mayo!!" eka i mitt huvud så fort jag ser majonäs och ingen cider kommer någonsin smaka så gott som Bulmers Original - Irish Cider. Min sommar har varit underbar och jag är så lycklig över att jag har fått ta del av mitt aldeles egna irländska äventyr!
 
Signing out//Alex

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: