Mitt äventyr

2014-08-13
14:16:55

Lyckan att se sitt bagage
Jag såg den!! Jag titta ut genom flygplansfönstret och där låg den, på en bagage kärra, och bara väntade på att lastas ombord på planet! Min väska, den hängde mot alla odds med! <3 Jag tror jag aldrig har varit så lättad förut.
Flyget till Dublin råkade faktiskt vara exakt samma som flög Hel-Arn, vilket var lite roligt. Det betydde ju att besättningen pratade finlandssvenska och flygvärdinnorna kände igen mig när jag gick ombord och hälsade mig välkommen på svenska.
En minimal portion otur följde mig ändå ombord på flyget till Dublin. Jag höll på att förgås av hunger och typiskt nog hade flygvärdinnan inga växelpengar. Tre stycken flygvärdinnor med varsin kaffe vagn och inte en enda hade några små pengar. och jag kan säga dig att är det brist på småpengar när man flyger över Nordsjön, så är det ingen lätt sak att hitta några heller. det tog närmare en timme innan man äntligen hittade en 2€. Men det löste sig. Fast om VISA Electron hade funderat hade det inte fungerat "i luften" som flygvärdinnan sa skulle det inte ha funnits några problem till att börja med.
Nu har jag tagit mig till Dublin och har bara 1/3 av resan kvar, bussen till Galway och sedan bilfärden till Cong som ligger ungefär 40 km norr om Galway men det tar ändå över en timme att köra eftersom vägen är så slingrig. Men först 3 timmar med GoBus.ie. Ett seriöst bra bolag som jag absolut rekommenderar ifall någon av er är på väg till Irland och ska åka med buss. Det finns gratis Wi-Fi, vilket jag upptäckte förra året, och jag åker tur-retur tvärs över landet för bara 28€. Det är något de.
 
//Lexie
 

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: