Mitt äventyr

2014-08-13
09:26:00

Min vanliga otur

Alltså vilken mardröm! När jag kom till Böle var tåget till Dickursby försenat. Även om det bara gällde några minuter så ledde det till att jag missade bussen till flygplatsen och kom ungerfär 5 minuter försent till bagage check-in.

Jag glöme ju dessutom plinga vid Terminal 1 och hamnade därför vid Terminal 2 och fick speed walk till andra ändan av flygplatsen. Som om inte det skulle räcka var tanten bakom disken engligt mig ganska otrevlig och fick det att kännas som om det var mitt fel att tåget varit försenat. Jag var nära på att börja gråta när hon sa att det kan hända att jag inte hinner med flyget. Pytsan heller, de hade inte ens börjat boardingen när jag kom till Gaten.

Trots motgångar har jag alltså lyckats ta mig till Stockholm-Arlanda och sitter vid Gaten och väntar på att mitt connection flight ska lyfta. Ändå har jag en klump i halsen. För även om jag hann med planet kan det hända att min väska inte gjorde det eftersom jag checkade in den så sent. Men det vet jag inte förrän i Dublin så jag kommer sitta som på nålar vid bagagebandet efter landningen. Om den inte hunnit med planet är jag tvungen att vänta i Dublin tills den kommer, och jag har ingen aning när det skulle vara. Just nu är jag bara väldigt glad att min kära mamma präntat in i både mig och min syster att det alltid lönar sig att ha ett ombyte kläder i handbagaget när man reser.

Summasumarum, NEVER AGAIN!

//Lexie

Taggar: flyg, resa;

Vill du säga något:
Namn: Kom ihåg mig?
E-post:  
Har du blogg:  
Kommentar: